منو سریع

فروشگاه

ارسال درخواست

عضویت در خبرنامه

پاسخگویی آنلاین در واتس آپ

کاربرد آینه ها

ترجمه این پست به زبان های دیگر نیز روی سایت هست: فارسی

تاریخچه آینه ها

قدمت آینه ها به بیش از 7 هزار سال پیش می رسد. کاربرد آینه ها در آن زمان بیشتر مربوط به بازتاب نور بوده است. آینه ها از موادی ساخته می شدند که براق بوده و قابلیت باز گرداندن نور را در حد بالایی داشتند. تقریبا 6000 سال قبل از میلاد مسیح، آینه ها معمولا ، از سنگ آبسیدین (سنگ آتشفشانی) صیقل داده شده ساخته می شدند. بعد ها یعنی تا یک  قرن قبل از میلاد، از روش هایی برای صیقل کاری مس، سنگ ها، برنز، آلیاژها و حتی طلا برای ساختن آینه استفاده میشد. رومیان اولین کسانی بودند که از تکنیک  بکاربردن لایه نازکی از سرب روی شیشه استفاده کردند.

history of moirror

 

کاربرد آینه ها

امروزه، وجود آینه ها درقسمت های مختلف ساختمان اجتناب نا پذیر است. وجود آینه در فضاهایی مانند اتاق خواب، سرویس های بهداشتی و ورودی ساختمان خود نمایی می کند. البته سالن های پذیرایی، راهروها و لابی ساختمان نیز با وجود آینه زیباتر به نظر می رسد. با این اوصاف، انتخاب آینه می تواند نقشی پر اهمیت در تاثیر فضای داخلی ایفا کند. آینه می تواند محصولی زیبا و کاربردی، در عین حال لوکس و دکوراتیو باشد.

"<yoastmark

آینه ها با توجه به نوع کاربردشان به چند دسته تقسیم می شوند. برای مثال:

این آینه های هنری، آینه هایی که برای سرگرمی می‌سازند.

آینه های پزشکی، معماری، امنیتی، دکوراتیو و بسیاری دیگر.

آینه دکوراتیو همانطور که از نامش پیداست در عین کاربردی بودن جنبه تزئینی و دکوری دارند، بطوریکه می توانند فضای ساختمان را تحت تاثیر قرار داده و به آن جلوه ای دیگر بخشند.

mirror applications

 

 

آینه های دکوری

یکی از مشخصه های آینه های دکوری علاوه بر طراحی از لحاظ شکل و ابعاد، رنگ بکارگیری آن است. که اصطلاحا به آن آینه رنگی می‌گویند.

آینه رنگی در واقع، آینه ای دکوری با دوام بالاست. این آینه با قرار گیری لایه ای از نقره یا آلومینیوم بر روی شیشه رنگی تولید می‌شود. و پس ازآن بوسیله یک یا چند لایه رنگ محافظ، مقاوم سازی می شود. رنگ بندی آینه، باعث ایجاد هماهنگی و سازگاری بیشتر دکوراسیون داخلی می‌شود. و حتی می تواند نقش رنگ مکمل را در دکوراسیون ایفا کند.

از منظر روانشناسی، آینه های رنگی با ایجاد رنگهای جذاب و متنوع بر روی سلامت روان انسان ها اثر گذارند، و چه بسا آرامش بخش لحظه های پر تنش دنیای مدرن ما هستند.

 

کاربرد آینه ها decorative mirror

کاربرد آینه ها decorative mirror

 

منبعhttp://www.mirrorhistory.com/mirror-facts/types-of-mirrors/

 

مهجام گلس سازنده انواع مدل های آیینه ای.

طرح از شما، ساخت از ما.

می توانید خانه خود را، به مانند یک کاخ تزیین نمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *