منو سریع

فروشگاه

ارسال درخواست

عضویت در خبرنامه

پاسخگویی آنلاین در واتس آپ

قدیمی ترین آینه ها

ترجمه این پست به زبان های دیگر نیز روی سایت هست: English فارسی

قدیمی ترین آینه ها در جهان

قدیمی ترین آینه کشف شده مربوط به 6000 سال قبل از میلاد در منطقه ترکیه است. بعد از آن، آینه های کشف شده در 4000 سال قبل از میلاد در منطقه بین النهرین هستند.

آینه برنزی

قدیمی ترین آینه ها

 

قدیمی ترین آینه کشف شده در مصر باستان نیز به حدود 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد.

در ایران 3000 سال قبل، در زمان هخامنشیان، با صیقل دادن سنگ ها و فلزات، آینه هایی شفاف می ساختند. آثاری از این آینه ها در تالار آینه تخت جمشید باقی مانده است.

قدیمی ترین آینه کشف شده در آمریکای جنوبی و مرکزی، به 2000 سال قبل از میلاد برمی گردد. در چین نیز 2000 سال قبل از میلاد آینه ها را از فلز برنج می ساختند.

یکی از محصولات پرطرفدار و جدید مهجام گلس، آینه های آسان نصب است . شما می توانید اینه مورد نظر خود را بدون نیاز به نصاب بر روی دیوار منزلتان به اسان ترین روش ممکن نصب کنید . برای اطلاعات بیشتر از این محصول شیک و پرطرفدار کلیک کنید

قدیمی ترین آینه های شیشه ای

اما قدیمی ترین اثری که درباره آینه های شیشه ای موجود است. به سال 77 بعد از میلاد باز می‌گردد. که در کتاب تاریخ طبیعی پلینی مهتر از این آینه ها نام می‌برد.

این آینه های شیشه ای، روکشی از ورقه طلا داشتند. آینه های شیشه ای در ابتدا بسیار گران بودند، به طوری که یکی از بانوان دربار فرانسه یکی از دهکده های خود را با یک آینه معامله کرد و از این معامله بسیار خشنود بود.

در قرن دوازدهم میلادی، به شکل گسترده ای از شیشه برای تهیه آینه استفاده شد. نخستین آینه های شیشه ای با ورقه هایی از سرب پوشیده‌است، تا زمانی که سمی بودن سرب مشخص گردید. بعد از آن از جیوه و قلع به جای سرب استفاده شد.

قدیمی ترین آینه جادویی

قدیمی ترین آینه جادویی

یکی از قدیمی‌ترین آینه ها در ژاپن است. که به آینه جادویی مشهور است. در پشت این آینه تصویری حک شد. که زمانی که در مقابل نور قرار می گیرد، تصویر پشت آن روی دیوار می افتد. این آینه در موزه ملی «ریوموراکامی» در کیوتو نگهداری می شود.

از این آینه دو نمونه وجود دارد که مربوط به سده دوم و سوم میلادی است. این آینه ها متعلق به ملکه «هیمیکو» در منطقه «یاماتایی» در ژاپن است.

جنس قدیمی‌ترین آینه جادویی از مس و قلع است. که اشکال فانتزی در پشت آنها حک شد. همچنین اندازه آنها 21 و 24 سانتی متر است. از این آینه ها بیش از 500 عدد در ژاپن کشف شد.

لازم به ذکر است. که اولین آینه از این نوع در چین می‌سازند. و مسیحیان مجمع‌الجزایر در قرن هفدهم از آن برای دعا کردن استفاده می‌کردند.

 

ممنون از همراهی شما در این مقاله، اگر به آینه‌های خاص علاقمند هستید می‌توانید به صفحه فروشگاه بروید و انواع آینه های خاص مهجام را مثل بک لایت و… مشاهده فرمایید.

 

مهجام گلس سازنده انواع مدل های آیینه ای.

طرح از شما، ساخت از ما.

می توانید خانه خود را، به مانند یک کاخ تزیین نمایید.

2 دیدگاه

  1. سید علی گفت:

    جالب بود

    1. sam گفت:

      ممنون از بازخورد شما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *