منو سریع

فروشگاه

ارسال درخواست

عضویت در خبرنامه

پاسخگویی آنلاین در واتس آپ

دستگاه سی ان سی حکاکی چوب

ترجمه این پست به زبان های دیگر نیز روی سایت هست: English فارسی Arabic

دستگاه سی ان سی حکاکی چوب

هر دستگاهی که حرکت در آن توسط رایانه کنترل شود را می توان سی ان سی نامید. CNC کوتاه شده عبارت Computer Numerical Control و به معنای کنترل عددی توسط کامپیوتر است. با دستگاه سی ان سی حکاکی چوب می توان آثار هنری زیبایی را خلق نمود.


در واقع دستگاه های سی ان سی همان ماشین های دستی ساده هستند که به یک بخش کنترل گر مجهز شده ‌اند.

این بخش کنترل گر یا کنترلر بخش اصلی دستگاه CNC بحساب می آید.

دستگاه سی ان سی حکاکی چوب

دستگاه سی ان سی حکاکی چوب

تاریخچه ای از دستگاه سی ان سی حکاکی چوب :

حدود سال ۱۹۵۲ و با تلاش و کوشش ۱۰۰ نفر از بهترین مهندسان الکترونیک و مکانیک جهان، توانستند دستگاهی با کنترل سه محوری و با قدرت و سرعت و دقت بالا اختراع کنند و نام آن را NC1 گذاشتند. پس از تولید انبوه ماشین آلات NC محققان دریافتند که این دستگاه قابلیت ارتقا را دارد.

همزمان با آن صنعت کامپیوتر رشد و نمو قابل توجهی پیدا کرد. رشد صنعت رایانه‌ها محققان را به این فکر انداخت که کلیه دستگاه‌ها را به کمک رایانه هاکنترل کنند که دستگاه‌های NCهم از این قاعده مستثنا نبود. تعدادی از مهندسان از اقصا نقاط جهان در شرکت ام آی تی جمع شدند و روی پروژه ی کنترلر دستگاه‌های NC از طریق رایانه ها گفتگو کردند. پس از ۲ ماه گفتگو و بحث در این باره که آیا این دستگاه‌ها ارزش ارتقا را دارند یا خیر.

در آخر دستور تولید سری جدید این دستگاه‌ها از طرف شرکت ام آی تی صادر شد؛ و بعد از ۳ سال کار مداوم بر روی این پروژه، دستگاه کنترل عددی کامپیوتری CNC در سال ۱۹۵۹ اختراع شد.

چه نکاتی را برای خرید سی ان سی باید در نظر داشته باشیم؟

قطعا این نخستین سوالی هست که قبل از خرید سی ان سی از خود می‌پرسید. برای پاسخ به این پرسش بیش از همه بدانیم با چه انتخاب‌هایی رو برو هستیم. در واقع چه تفاوت‌هایی بین دو CNC مشابه با یک کارایی وجود خواهد داشت.

از جمله مواردی که در حین خرید سی ان سی می بایست به آن توجه کنیم:

1- ابعاد دستگاه است که می بایست متناسب با نوع کار و میزان فضایی که قرار است به آن اختصاص دهیم باشد.

2- نوع موتور آن است که سروو موتور باشد و یا استپ موتور ،سروو موتور دقتی و گشتاوری بیشتر نسبت به استپ موتور داشته و قیمت آن گران‌تر است.

3-اسپیندل موتور:همان بخش از سی ان سی است که ابزار مختلف روی آن نصب می شود همچنین آپشن هایی مانند آب خنک یا هوا خنک هم برای اسپیندل بیان می شود.

4-تعداد محورها.

5-تولز چنجر: یک کیت تعویض ابزار هست که سرعت ماشین سی ان سی را بالا می برد که این تعویض ابزار به‌صورت خودکار و در قالب برنامه در سی ان سی انجام می شود.

6-کنترلر همان واسط شما و CNC هست.

7-وکیوم که برای نگه داشتن ورق های چوبی بر روی میز سی ان سی است.

8-گارانتی و نصب دستگاه

دستگاه سی ان سی حکاکی چوب

دستگاه سی ان سی حکاکی چوب

 

cnc در مهجام گلس

مهجام گلس خود دستگاه cnc برش آیینه دارد ومی تواند آیینه وشیشه ها را به مدل های مختلف برش دهد. همچنین با گسترش کارخانه دستگاه cnc چوب نیز راه اندازی شده است.

با همین توانایی توانستیم برای بالا بردن امنیت محصولاتمان، یک لایه چون سبک ولی با کیفیت پشت بعضی آثار، مثل آیینه دستی پرنسس نصب نماییم.

اگر ایده و پیشنهاد دیگری نیز داشته باید، می توانیم کمکتان کنیم به زیبایی مد نظر خود برسید.

آینه دستی پرنسس روی فروشگاه

نمونه های دیگ مارا روی فروشگاه ملاحظه نمایید.

 

مهجام گلس سازنده انواع مدل های آیینه ای.

طرح از شما، ساخت از ما.

می توانید خانه خود را، به مانند یک کاخ تزیین نمایید.

برچسب ها :

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *