منو سریع

فروشگاه

ارسال درخواست

عضویت در خبرنامه

پاسخگویی آنلاین در واتس آپ

نانوتکنولوژی در شیشه

ترجمه این پست به زبان های دیگر نیز روی سایت هست: English فارسی

نانوتکنولوژی در شیشه

از کاربرد های نانوتکنولوژی در شیشه می توان به محصولات زیادی اشاره کرد. مانند شیشه های خود تمیز شونده، ایمن، کنترل کننده انرژی، و محافظ در برابر آتش و غیره

شیشه های خود تمیز شونده دارای خاصیت ضدلک و ضدعفونی کنندگی دارند. از فناوری نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم در این نوع شیشه استفاده شده است. بکار بردن این فناوری در شیشه سبب روشن تر و شفاف تر شدن و یکنواخت تر شدن سطح شیشه می‌شود.

 

کاربرد نانوتکنولوژی در شیشه

یکی از مهم ترین کاربرد های این نوع شیشه در ساختمان سازی میباشد. از کاربردهای دیگر این نوع شیشه می توان به خودرو سازی و لوازم الکترونیکی اشاره کرد.

نانوتکنولوژی در شیشه

نانوتکنولوژی در شیشه

 

شیشه ایمن از لایه نازک انعطاف پذیر پلاستیک شفاف بنام پلی وینیل بوتیرال تشکیل شده است. این لایه در میان دو یا چند تکه از شیشه تحت فشار قرار می گیرد. با بکار گیری این فناوری انتقال صدا با فرکانس بالا را کاهش می یابد. همچنین، 97 درصد از اثرات اشعه ماوراء بنفش را می گیرد. معمولا بانک‌ها از این نوع شیشه بمنظور جلوگیری از وارد شدن گلوله تفنگ استفاده می کنند.

 

شیشه ایمن حرارتی در اثر عملیات گرمایشی و سرمایشی تبدیل به یک جسم سخت می‌شود. عملیات حرارتی مقاومت شیشه را تا 10 برابر افزایش    می‌دهد.

در اثر ضربه این نوع شیشه ها به تکه های شبیه به سنگریزه تبدیل میشود.

این شیشه ها معمولا در پنجره های کناری خودرو ها استفاده می شود. در عینک سازی هم می توان از این نوع شیشه استفاده کرد.

 

نانوتکنولوژی در شیشه ضد حریق

با استفاده از نانو ذرات، می توان شیشه های ضد حریق به تولید کرد. در این فناوری در اثر حرارت، یک پوشش تشکیل می شود که محافظت بهتری را در برابر آتش انجام میدهد. این نوع از شیشه ها در صورت آتش سوزی از سرایت آن به مناطق دیگر جلوگیری می کنند.

این شیشه ها تقریباً 50 درصد سبکتر هستند و اثر ضد حریق آنها 2 برابر است. از کاربرد های این نوع شیشه می توان به سپر های حرارتی شفاف و مقاوم در برابر آتش اشاره کرد. این سپر ها برای آتش نشان ها بسیار ضروری است. از کاربرد دیگر این شیشه ها در ساختمان های تجاری، اداری یا حتی منازل می باشد.

 

 

 

منبع

مهجام گلس سازنده انواع مدل های آیینه ای.

طرح از شما، ساخت از ما.

می توانید خانه خود را، به مانند یک کاخ تزیین نمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *