منو سریع

فروشگاه

ارسال درخواست

عضویت در خبرنامه

پاسخگویی آنلاین در واتس آپ

شیشه های رنگی

شیشه های رنگی

ترجمه این پست به زبان های دیگر نیز روی سایت هست: فارسی

طرز ساخت شیشه های رنگی

آینه های رنگی از شیشه های رنگی ساخته می شود. اما مراحل ساخت شیشه رنگی چیست و چطور تولید می شود؟

شاید ویرایشتصورش سخت باشد که شیشه های رنگی زیبا در واقع رنگشان را از مواد سخت و فلزات بدست آورده اند. آیا می توانید تصور کنید در شیشه فلز وجود داشته باشد؟

بله واقعیت دارد. برای آشنایی بیشتر با پروسه تولید آینه رنگی، به شرح مختصری از تاریخچه پیدایش و تولید شیشه رنگی می پردازیم .

شیشه از چه موادی است؟

شیشه از مخلوط ریز شده شن، ماسه و شیشه های شکسته و اضافی به نام cullet بوجود می آید. این مواد بسته‌به نوع شیشه ای که می‌سازند. به یک کوره با انواع مواد افزودنی تبدیل می شود.

شیشه های رنگی را می توان به چند طریق تولید کرد:

– فلز واسط یا اکسید قلیایی را مستقیما به داخل شیشه وارد شود. با این عمل یون های موجود در فلز که دارای طول موج های مختلفی بوده نور را جذب و با توجه به جنس فلز موجب تولید شیشه‌های رنگی می شود.

– روش دوم وارد کردن ذرات کلوییدی به داخل شیشه بوده و با معلق بودن این ذرات از تیمار حرارتی به وجود می آیند.

در این صورت نوری که وارد می‌شود. به شیشه را با فرکانس های مشخصی پخش می کنند.

– روش سوم با اضافه کردن ذراتی که از قبل رنگ شده اند، است، مانند شیشه های دودی

 

شیشه های رنگی

 

تاریخچه شیشه های رنگی

همانطور که میدانید خود آینه به تنهایی هیچ رنگی ندارد. ایجاد رنگ در آینه باعث جلوه بیشتر آن و تاثیر روی فضای می شود. اولین کسانی که تجربه کار با شیشه را داشتند، هیچ کنترلی روی رنگ آن نداشتند. اما در طول زمان، شاید بصورت تصادفی، آنها دریافتند که افزودن موادی به شیشه‌های مذاب باعث ایجاد رنگ های مختلف می شود.

مردم مصر و روم باستان توانستند رنگ های بسیاری را در شیشه‌ها وارد کنند. در قرن 8 میلادی، یک شیمیدان به نام گربر پی برد اکسید فلزات همان مواد تشکیل دهنده ناشناخته هستند که در ساخت شیشه رنگی بکار می‌رود.

امروزه نیز صنعت کاران برای شفافیت و دوام زیاد رنگ، از فلزات استفاده می کنند که سولفید و پودر اکسید رایج ترین آنها هستند. آینه های دکوری از لحاظ رنگ به چند دسته تقسیم بندی می شود. برای مثال: آینه هایی با رنگ آبی، سفید، مسی و غیره که هرکدام از این رنگها عموما از ترکیب اکسید فلز خاصی با شیشه مذاب می‌سازند.

 

شیشه های رنگی

منبع

 

مهجام گلس سازنده انواع مدل های آیینه ای.

طرح از شما، ساخت از ما.

می توانید خانه خود را، به مانند یک کاخ تزیین نمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *