منو سریع

فروشگاه

ارسال درخواست

عضویت در خبرنامه

پاسخگویی آنلاین در واتس آپ

آینه در دوربین های عکاسی

ترجمه این پست به زبان های دیگر نیز روی سایت هست: English فارسی

آینه در دوربین های عکاسی

دوربین­های عکاسی بطور کلی به دو دسته کلی آینه دار (DSLR) و بدون آینه تقسیم می شوند. هر عکاس حرفه ای می بایست در مورد ساختار دوربین­ ها و آینه در دوربین های عکاسی اطلاعات کافی داشته باشد.

در این مطلب به بررسی برخی تفاوت های دوربین ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

دوربین های عکاسی بدون آینه

با ظهور دوربین های عکاسی بدون آینه تحول عظیمی در این صنعت بوجود آمد. کیفیت و انعطاف دو فاکتور اصلی در انتخاب دوربین می باشد.

تفاوت های بسیاری از نظر مشخصات، قابلیت ها و الگوریتم های پردازش تصویر بین آنها وجود دارند. همچنین، قابلیت تعویض لنز یکی دیگر از وجوه تمایز ها می باشد.

آینه در دوربین های عکاسی

آینه در دوربین های عکاسی

مقایسه دوربین های با آیینه و بی آیینه

مقایسه اندازه و وزن یکی از این معیار ها می باشد. ابعاد و وزن دوربین های آینه دار نسبت به بدون آینه بیشتر است. وجود آینه و منشور در دوربین های DSLR سبب افزایش این پارامتر ها می گردد. همچنین، ساختار درونی این دوربین ها پیچیده تر بدون آینه می باشد.

 

سرعت فوکوس اتوماتیک یکی دیگر ار تفاوت ها می باشد.

دوربین های DSLR برای فوکوس اتوماتیک از تکنولوژی تشخیص فاز استفاده می کنند. این تکنولوژی همگرایی دو پرتو نور را اندازه گیری می کند.

در حالی که دوربین های بدون آینه از روش تشخیص بیشترین تضاد نوری بهره می گیرد.این روش از نظر سرعت نسبت به روش تشخیص فاز کندتر میباشد.

تکنولوژی ترکیب تشخیص فاز و کنتراست سبب بهبود این نقص در دوربین های بدون آینه شده است.

مقایسه کیفیت

کیفیت تصویر یکی از ویژگی های با اهمیت می باشد. دوربین های DSLR دارای چشمی اپتیکال است. در حالی که، این المان در دوربین های بدون آینه وجود ندارد. نمایش تصویر در دوربین های بدون آینه به صورت الکترونیکی می باشد.

تغییرات سرعت شاتر، دیافراگم در نمایشگر دوربین های بدون آینه به خوبی نشان داده می‌شود. در نتیجه، می توان نوردهی تصویر را در نمایشگر به خوبی مشاهده کرد و تصمیم‌گیری نمود.

آینه در دوربین های عکاسی

آینه در دوربین های عکاسی

بدون شک کیفیت فیلمبرداری در دوربین ها  بسیار مهم می باشد. این کیفیت در دوربین های بدون آینه بسیار بهتر از دوربین های DSLR می‌باشد.

فاکتور های مانند عمر باتری و صفحه نمایش نیز وجود دارد که می توانید با مطالعه اطلاعات خوبی بدست آورید.

منبع

 

مهجام گلس سازنده انواع مدل های آیینه ای.

طرح از شما، ساخت از ما.

می توانید خانه خود را، به مانند یک کاخ تزیین نمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *