منو سریع

فروشگاه

ارسال درخواست

عضویت در خبرنامه

پاسخگویی آنلاین در واتس آپ

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

ترجمه این پست به زبان های دیگر نیز روی سایت هست: فارسی

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه ، یکی دیگر از روش های زیباسازی شیشه و آینه های دکوراتیو و غیر دکوراتیو می باشد. روش و نوع حکاکی روی آینه را می توانید در این پست مطالعه کنید.

حکاکی روی شیشه، یکی دیگر از روش های مدرن زیباسازی شیشه های کوچک و بزرگ دکوراتیو می باشد. در قدیم، از حکاکی بر روی شیشه ها، عموما در موارد ساختمانی یا مکان های عمومی مانند هتل ها، بیشتر استفاده می شده است. اما امروزه، حکاکی روی شیشه، گسترده تر شده و تقریبا مرز محدود خود را شکسته و وارد خانه های مدرن شده است. حکاکی روی شیشه، به صورت های مختلفی انجام  می شود. حکاکی از طریق لیزر، حکاکی از طریق دستگاه اینگریوینگ یا به اصطلاح دستگاه حکاکی و یا روش های دستی با ماشین آلات کوچک تر، صورت می گیرد. در این پست قصد داریم تا کمی شما عزیزان را با این روش های حکاکی، آشنا کنیم.

text

 

انواع حکاکی

در دنیای شیشه ها، روش های مختلفی برای مدرن سازی و تبدیل شیشه ی ساده، به یک شیشه ی مدرن، موجود است. اما یکی از جدیدترین و خاص ترین روش های ارتقاع شیشه های ساده، حکاکی می باشد. به صورت کلی و خلاصه، حکاکی روی شیشه به سه دسته تقسیم می شود.

1.حکاکی لیزری

2.حکاکی با دستگاه اینگریوینگ

3.حکاکی دستی

 

حال وقت آن است تا کمی با این روش ها روبرو و با مزیت های آنان، آشنا شویم.

1.حکاکی لیزری

حکاکی است که توسط دستگاه های لیزر انجام می شود. به این صورت که طرح مورد نظر شما، در هر قالب و صورتی، وارد برنامه دستگاه شده و تنها با آغاز کار دستگاه، حکاک شروع می شود. قالب هایی که امکان حکاکی در شیشه را دارند، تقریبا بدون مرز و محدودیت می باشند. شما می توانید، هرگونه نوشته، لوگو، عکس، طرح خاص و موارد مشابه را برای حکاکی روی آینه، برای ما ارسال کنید. ما با تحلیل عکس و ساخت طرح سه بعدی و ارائه آن به دستگاه لیزر، چاپ را آغاز  و محصولی با کیفیت را به شما، تحویل می دهیم. اما چند نکته را باید در چاپ با لیزر، به اطلاع شما عزیزان برسانیم:

 

1.زمان تولید و چاپ طرح شما بر روی شیشه، به نوع طرح(عکس، نوشته، لوگو و…) و اندازه شیشه و جزئیات طرح، بستگی دارد. طبیعتا، چاپ یک عکس، در سطح یک آینه ی چند متری، بسیار مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

 

2.حکاکی لیزری روی شیشه ها، به صورت های مختلفی، صورت می گیرد. بنا بر مکان استفاده شما از آینه، می تواند طرح چاپ شده، پولیش(گرفتن قسمت های تیز و برنده و هرگونه قسمت اضافی) بخورد یا نه. می تواند لیزر، کمی از سطح شیشه را حذف کند و یا می تواند باعث برجستگی سطع شیشه شود. همه و همه بنا بر مکان استفاده شما و هدفی که در ذهن خود می پرورانید، بستگی دارد. اگر تمایل دارید تا با چاپ لیزری بر روی آینه و در کل چاپ لیزری یا همان حکاکی لیزری ، آشنا شوید، به پست”لیزر آینه” مراجعه کنید.

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

2.حکاکی با دستگاه اینگریوینگ

دستگاه اینگریوینگ( اینگریوینک بر معنای حکاکی و کلمه ای انگلیسی می باشد)، یکی دیگر از ماشین آلاتی است که تقریبا کار مشابه دستگاه های لیزری را انجام می دهد. اما خروجی این دستگاه ها، کمی محدود تر از چاپ لیزری یا همان لیزر آینه می باشد. زیرا این دستگاه ها از طریق تیغه هایی خاص، با اندازه های محدود، تصویر یا نوشته شما را در سطح آینه، پیاده می کنند. از مزیت های این نوع چاپ، می توان به سرعت بیشتر چاپ اشاره کرد و فانتزی بودن آنها نیز، کمی خاص ترشان می کند. اما تنها ضعف آنها، محدودیت در پیاده سازی تصاویر با جزئیات بالا است. این نوع تراش، خروجی فانتزی و جذاب را به شما ارائه می کند که می تواند، نگاه ها را به خود جذب کند.

حکاکی روی شیشه

حکاکی روی شیشه

 

3.حکاکی دستی

در حکاکی دستی، هنرمندان ایرانی، با در دست گرفتن ابزارهای حکاکی کوچک،  شروع به حکاکی آینه و طراحی طرح شما می کنند. عموما، از این روش در خطاطی بر روی آینه یا کشیدن طرح های ساده اشتفاده می کنند. این نوع از تراش، عموما جنبه زیبایی داشته و زیاد در صنعت ساختمان سازی، استفاده نمی شود.

 

و در آخر

به صورت کلی، لیزر بر روی شیشه، بهترین و جدیدترین راه برای گرفتن یک خروجی با کیفیت و جذاب می باشد. از شیشه های حکاکی شده می توان در هتل ها، آرایشگاه ها، مزون ها، محل های کار و منازل مدرن، به وفور استفاده کرد.

 

آینه آسان نصب چیست؟

 

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید تا از اخرین محصولات و اخرین اخبار مطلع شوید :

مهجام گلس سازنده انواع مدل های آیینه ای.

طرح از شما، ساخت از ما.

می توانید خانه خود را، به مانند یک کاخ تزیین نمایید.

با ما در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید:

 

instagram

telegram

contact us

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *