منو سریع

فروشگاه

ارسال درخواست

عضویت در خبرنامه

پاسخگویی آنلاین در واتس آپ

کرونا را شکست می دهیم

ترجمه این پست به زبان های دیگر نیز روی سایت هست: فارسی

# کرونا را شکست می دهیم : دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با راه اندازی سایتی در خصوص مشاوره در مورد ویروس کووید19 به شما می‌گوید که چقدر احتمال دارد به ویروس کرونا مبتلا شده باشید و چه باید انجام دهید.

با مراجعه به این سایت خیلی از مراجعات غیر ضروری کاهش پیدا خواهد کرد.

https://www.coronaisfahan.ir/

 

نمای کلی ویروس

سازمان بهداشت جهانی از این ویروس به عنوان Ncovid2019 یاد کرده است که معنی ویروس تاجی جدید است. بطور کلی این ویروس نیز شبیه سندروم حاد تنفسی که سارس نامیده می‌شود است اما به هیچ وجه یکسان نیستند.

راه های انتقال ویروس کرونا

این ویروس می‌تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود شیوع از طریق ترشحات مجرای تنفس و تماس( با سطوح و یا فرد با فرد ) از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس هستند همچنین انتقال از راه ذرات هوا نیز یکی دیگر از راه های این ویروس است.

چه زمانی باید از ماسک استفاده شود؟

استفاده از ماسک در هنگام ملاقات با مردم، رفتن به مکان های عمومی و ورود به مکان‌های شلوغ یا سر‌پوشیده، استفاده از وسایل نقیله عمومی توصیه می‌شود. و در مکان های شخصی و فردی استفاده از ماسک ضرورتی ندارد.

یک آزمایش ساده برای کرونا

ویروس کرونای جدید ممکن است در ابتدا علائم عفونت نشان ندهد، ‏پس چگونه می‌توان از ابتلا به این بیماری مطلع شد؟

آخرین اطلاعات این است که دوره نهفته (انکوباسیون) ‏ممکن است 28 روز قبل از مشهود بودن علائم ‏کووید 19 باشدو تا زمانی که فرد دچار تب و یا سرفه نشود ‏و به بیمارستان نرود، معمولاً ریه ها٪ 50 فیبروزه شده اند که دیگر خیلی دیر شده است!‏ فیبروز ریه به معنی تشکیل بافت فیبروز (بافت همبند) در ریه است که علاوه بر ایجاد مشکل تنفس، انجام دادن حرکات ورزشی نیز دشوار می‌شود. این ناراحتی همچنین باعث سرفه‌های خشک و مزمن می‌شود.

پزشکان یک آزمایش ساده را ارائه می‌دهند که می‌توانیم هر روز صبح انجام دهیم. نفس عمیق ‏بکشید و نفس خود را بیش از 10 ثانیه نگه دارید. اگر نفستان را با موفقیت و بدون سرفه، بدون ناراحتی، خستگی و ‏سفتی و غیره بیرون دادید، ثابت می‌کند که هیچ فیبروزی در ریه‌ها وجود ندارد، در واقع نشان می‌دهد که ‏عفونت وجود ندارد.‏

توصیه جدی پزشکان ژاپنی می‌گوید که همه باید ‏اطمینان حاصل کنند که دهان و گلویشان مرطوب است و خشک نیست. حداقل هر 15 دقیقه یکبار یه قلوپ آب بخورید.‏ دلیل آن چیست؟ چون حتی اگر ویروس وارد دهان شما شود ؛ آب آشامیدنی یا مایعاتی که مرتبا می‌خورید، باعث انتقال آنها به ‏معده می‌شود و اسید معده‌ی شما، ویروس ها را از بین می‌برد.

اگر به طور منظم آب کافی نخورید، ‏ویروس می‌تواند به مویرگهای تنفسی شما وارد و از آنجا به شُش ها منتقل شود که این حالت بسیار خطرناک ‏است.‏

هدف و اهمیت قرنطینه خانگی چیست؟

هدف از قرنطینه خانگی ، قرنطینه جسمی و فیزیکی، ممانعت از توقف و رفت و آمد بیمار در جامعه جلوگیری از بروز مبتلایان نسل دوم و سوم است. مادامی که شمار زیادی ناقل بدون عوارض یا بیمار بالقوه وجود داشته باشد. قرنطینه خانگی به عنوان یک انتخاب مهم می‌تواند راه حل مشکلی باشد که نهادهای درمانی نمی‌توانند آن را حل کنند. در صورت بروز هر عوارضی باید برای تشخیص و درمان به بیمارستان مراجعه کرد.

ویروس زدایی

هر روز با استفاده از مواد ضدعفونی کننده حاوی کلر لوازم اتاق خواب و روشویی دستشویی را ضدعفونی کنید .

برای جلوگیری از آلودگی البسه و رختخواب آنها را با آب گرم 60 تا 90 درجه سانتی‌گراد و مواد شوینده خانگی بشویید.

برای انجام این کار حتما از دستکش استفاده کنید و قبل و بعد از آن دست ها را به خوبی بشویید.

چگونه می‌توان خطر ابتلا به ویروس را کاهش داد؟

با رعایت مورد احتیاطی می‌توانید جلوی خطر عفونت برای خود و اطرافین تان را بگیرید. دست های خود را مرتب با آب و صابون یا ژل ضدعفونی الکل‌دار بشویید.

هنگام عطسه و یا سرفه با دستمال جلوی دهان خود را بگیرید و در صورت نبود دستمال با آرنج مانع از پخش شدن ذرات آب دهان خود شوید.

از تماس با افرادی که مشکوک به سرما خوردگی و یا علائمی شبیه به آنفولانزا دارند جدا خودداری نمایید.

در صورت داشتن تب، سرفه و یا اینکه احساس تنگی نفس دارید حتما به دکتر مراجعه کنید.

 

در اینستاگرام نیز مواردی را متذکر شده‌ایم. ما را دنبال کنید:

اینستاگرام مهجام شیشه

 

# کرونا را شکست می دهیم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *